wtorek, 17 grudnia 2013

69. Szkocja, dzień drugi, Glasgow, cz. 1.

Na stacji autobusowej (bo autobusem dojechałyśmy z Edynburga do Glasgow), zaopatrzyłyśmy się w mapki - oczywiście darmowe :) i ruszyłyśmy na podbój miasta. Zaczęłyśmy od Katedry św. Mungo, bo była najbliżej, a potrzebowałyśmy czasu, żeby ustalić, co chcemy zobaczyć.


Rozejrzałyśmy się wokół...


Przeszłyśmy przez tę bramę z ciekawości, bo na mapce nic oprócz katedry nie było. Okazało się, że odkryłyśmy... według mnie najpiękniejsze miejsce w Glasgow. Nekropolię, założoną w 1833 roku przez Johna Stronga.


W trakcie spaceru po tym pięknym miejscu, wciąż wracałam do katedry, bo z każdego miejsca wyglądała inaczej, ciekawiej.



Od samego początku cmentarz robił ogromne wrażenie. A to, co widać tutaj, to dopiero początek!


Pozwólcie, że bez zbędnych komentarzy, przedstawię Wam kilka zdjęć z tego niezwykłego miejsca.











To jedyny nagrobek, przy którym zauważyłam zapalone świeczki. Należy do Polaka, który walczył o niepodległość Polski w powstaniu listopadowym. Ten napis na nagrobku to 'Boże zbaw Polskę':








Gdybym mieszkała w Glasgow, nekropolia zdecydowanie byłaby miejscem, które bym często odwiedzała. Nie przeszłyśmy całości, mimo że spędziłyśmy tam ponad dwie godziny. Teren jest olbrzymi, ma piętra, zakamarki, skróty, ukryte w zaroślach ścieżki... Jest niesamowicie zielone i urokliwe. Bardzo chciałabym tam wrócić, żeby zobaczyć całość, przejść się każdą ścieżką, przeczytać i zobaczyć więcej. Oprócz nagrobków, pomników i tablic pamiątkowych, rozciąga się stamtąd niesamowity widok na panoramę miasta. Przez to, że ma tyle poziomów, jest wysoko i, siedząc sobie w najwyższym miejscu, czułam się niesamowicie, widząc całe miasto, tłoczących się na ulicach ludzi, gwar miasta...

9 komentarzy:

  1. Hej, sprostowanie, akurat w Glasgow mapka nie była darmowa, kosztowała całego funta! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprostowanie sprostowania: miałyśmy dwie mapki ;p. Jedna z tego busa wycieczkowego, a druga za funta. i z tej busowej korzystałyśmy, żeby dojść do katedry ;p

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Co tym razem pamiętasz inaczej? ;p Mapki czy nekropolię?

      Usuń
    2. Mapki :D I scenerię na jednym z tych zdjęć. Otóż nigdy nie widziałam się tyłem. Więc tak tylko nadmienię, że wcale nie mam takiego dużego tyłka jak na zdjęciu, to ten sweter sprawia takie wrażenie :D

      Usuń
    3. No przecież cię ledwie widać na tym zdjęciu! Specjalnie wybrałam takie, na którym jestes daleko, żebyś się nie obraziła, że o zgodę nie prosiłam ;p

      Usuń
  3. Ta nekropolia jest naprawdę malownicza i taka zielona!
    Wspaniale, że zupełnie przypadkowo odnalazłyście coś tak pięknego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno jest jednym z miejsc, które po tej wycieczce będę długo wspominać. I polecać. Bo wg mnie naprawdę warto zobaczyć :)

      Usuń
  4. 52 year old VP Accounting Gerianne Burnett, hailing from Mount Albert enjoys watching movies like "Tale of Two Cities, A" and Writing. Took a trip to Church Village of Gammelstad and drives a Chevrolet Corvette L88 Convertible. kliknij tutaj, aby dowiedziec sie wiecej

    OdpowiedzUsuń

Jeśli zostawiasz komentarz, podpisz się, proszę, żebym wiedziała, jak się do Ciebie zwracać.